Nevjerojatna podudarnost slika s triju platna koja se štuju kao Kristove relikvije
Torinsko platno, Sudarij iz Ovieda i Rubac iz Manoppella tri su platna za koja se vjeruje da su otisak Isusova lica, tijela i krvi, a njihova je podudarnost začuđujuća.
Samo tri platna na svijetu štuju se kao Kristove relikvije, dva u Italiji i jedno u Španjolskoj, na kojima je, kako se vjeruje, otisnut Isusov lik. Znanstvena istraživanja na njima dovela su do začuđujućeg rezultata podudarnosti triju otisnutih slika, donosi Aleteia.
Torinsko platno
Torinsko platno / Foto: Wikipedia
Najvažnija je i najpoznatija relikvija Torinskoga platna. Radi se o tkanini s uzorkom riblje kosti od oko 4,41 x 1,13 metra na kojoj je otisnuta dvostruka slika glave čovjeka koji je umro nakon niza mučenja koja su kulminirala raspećem.
Slika je obrubljena dvjema crnim crtama i nizom praznina; to su oštećenja uzrokovana požarom koji se dogodio u Chambéryju 1532. godine.
Torinsko platno / Foto. Wikipedia
Prema predaji, radi se o platnu koje se spominje u evanđeljima i koje je poslužilo za povijanje Isusova tijela u grobu. Za ovu tradiciju, iako su na Svetom Platnu pronađene brojne potvrde znanstvenih istraživanja, još se uvijek ne može reći da je definitivno dokazana.
Postoji značajna podudarnost između izvještaja o Kristovoj muci iz evanđelja i podataka koje možemo dobiti od Torinskog platna.
Od brutalnog bičevanja prije raspeća do krunjenja trnjem, s odsutnošću crurifragiuma (prebijanje koljena kako bi se ubrzala smrt, Isusove noge nisu bile slomljene poput dvojice razbojnika jer je neuobičajeno brzo umro, toliko da je Pilat bio zapanjen), sve do rane na prsima nanesene nakon smrti ( rijetka pojava).
Sudarij iz Ovieda
Sudarij iz Ovieda, platnenu tkaninu dimenzija 85 x 52 cm, navodno je koristio Josip iz Arimateje – nakon smrti Nazarećanina – kako bi skupio krv iz Isusovih usta i nosa. Čuva se u katedrali glavnog grada Asturije.
U svjetlu ovih rezultata, 1987. godine u Španjolskoj je osnovan CES, Španjolski centar sindologije, a 1989. novo ispitivanje relikvije dovelo je do detaljne rekonstrukcije događaja koji su uzrokovali stvaranje mrlja na platnu. Ova su istraživanja trajala pet godina s iznenađujućim rezultatima. Neka od njih tumače da je muškarac imao dugu kosu svezanu na potiljku i dugu bradu, rane na zatiljnom dijelu, zatvorena usta, slomljeni nos, rane na stražnjem dijelu zatiljka i tjemena; dio mrlja sastoji se od vode i krvi zbog smrti od plućnog edema, tipičnog za one koji umiru od gušenja, kao što se događa u slučaju raspeća.
Podudarnost
Torinsko platno i Sudarij iz Ovieda u Španjolskoj „ovijali su, s gotovo potpunom sigurnošću, tijelo iste osobe“. Do ovog je zaključka došlo istraživanje pri kojemu su uspoređene dvije relikvije kroz studiju koja se temelji na forenzičkoj antropologiji i geometriji.
Rad je izveo doktor likovnih umjetnosti i profesor kiparstva sa Sveučilišta u Sevilli Juan Manuel Miñarro u okviru projekta Španjolskog centra za sindologiju (CES) sa sjedištem u Valenciji.
Rubac iz Manoppella
Sveto Lice je slika sačuvana u Manoppellu u bazilici Svetog Lica. To je mekani veo koji prikazuje sliku muškog lica s dugom kosom i razdijeljenom bradom, za koju se vjeruje da je Kristova (povezuje se također s Veronikinim rupcem).
Horizontalne niti tkanine su valovite i jednostavne su strukture; osnova i potka, vidljive golim okom, međusobno se isprepliću i tvore obično tkanje. Mjere platna su 17 x 24 cm. To je slika muškog lica duge kose i razdijeljene brade, jedinstven slučaj u svijetu u kojemu je slika identično vidljiva s obje strane. Nijanse smeđe boje na slici, uz blagocrvenu boju usana, nemaju nikakav materijalni aspekt tj. nema nikakvih ostataka ili pigmenata boje.
Obrazi su nejednaki: jedan, zaobljeniji od drugog, znatno je natečen. Oči gledaju vrlo intenzivno u jednu stranu i prema gore. Stoga ispod šarenice vidimo bijelu očnu jabučicu. Zjenice su potpuno, ali nepravilno otvorene. U sredini, iznad čela, nalazi se čuperak kose, kratke i valovite poput vrtloga.
Jedno lice
Prema studiji svećenika Enrica Sammarca i sestre Blandine Paschalis Schlömer na Licu iz Manoppella, preklapanjem ovih triju relikvija kronološkim putem dobiva se slika jednog te istog lica.
Ako, dakle, preklopimo Sudarij iz Ovieda, Sveto Lice iz Manoppella preko lica prikazanog na Torinskom platnu, čini se da se sve poklapa: rane, anatomski dijelovi, proporcije lica, znakovi muke. Osim što se krvna grupa AB podudara s Torinskim platnom, mrlje krvi savršeno se podudaraju s onima na Sudariju iz Ovieda i s tragovima koje nalazimo na Svetom Licu iz Manoppella, kako to u intervjuu za Tv 2000 (u nastavku od 2’40” i 5’40”) pokazuje fra Paolo Colombari iz svetišta Svetog Lica u Manoppellu.
Preuzeto s hkm.hr